پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2118
-
الف
+

نشست‌های تخصصی در حاشیه جشنواره «وارش»

در حاشیه نهمین دوره جشنواره فیلم «وارش» ۸ نشست تخصصی برگزار می‌شود.

در حاشیه نهمین دوره جشنواره فیلم «وارش» ۸ نشست تخصصی برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم «وارش»، مدیر نشست‌های نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» درباره نشست‌های تخصصی این رویداد سینمایی گفت: در این دوره از جشنواره با برگزاری ۸ نشست و کارگاه تخصصی در بخش جنبی، تلاش می‌کنیم فرصت و امکانی برای علاقه مندان فراهم شود تا از حضور متخصصان و اساتید بهره مند شوند.

سیدرضا صائمی مدیر نشست‌های تخصصی نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» درباره رویکردهای موضوعی این نشست‌ها عنوان کرد: در این نشست‌ها که با تنوع موضوعی همراه است، اساتید و پژوهشگران سینمایی و هنری درباره موضوعاتی مثل مؤلفه‌های فرهنگ عامه در سینما، مردم شناسی سینمای بومی و سینمای عامه پسند، چگونگی بهره برداری از بافت جغرافیایی و لوکیشن در فیلمسازی، اصول و بایسته‌های بازیگری در نقش‌های بومی و محلی، قوم نگاری در مستندسازی، ساز و کارهای تأمین سرمایه جمعی برای تولید فیلم، فیلمنامه نویسی در قصه‌های بومی، جامعه شناسی و مخاطب شناسی فیلم‌های عامه پسند در سینمای ایران، مستندسازی بومی در قالب نشست یا برگزاری پنل‌های آموزشی و مهارت آموزی، صحبت می‌کنند.

وی بیان کرد: برگزاری این نشست‌ها علاوه بر اینکه دانش نظری، شناخت و آگاهی علاقه مندان سینما به ویژه فیلمسازان و دانشجویان سینما را افزایش می‌دهد، آنها را با مباحث جدید در حوزه‌های مختلف فیلمسازی آشنا می‌کند.

این منتقد و کارشناس سینما یادآور شد: برگزاری نشست‌ها همچنین فرصتی فراهم می‌کند تا علاقه مندان به سینما در شهرستان‌ها از حضور اساتید شناخته شده در این حوزه بهره مند شده و جشنواره فیلم «وارش» بتواند دستاوردهای علمی و پژوهشی روز در حوزه سینما و فیلمسازی را در اختیار آنها قرار دهد. همچنین به سوالاتی که درباره فیلمسازی وجود دارد، پاسخ می‌دهد و با طرح برخی از مباحث میان رشته‌ای سینما، نقش مؤثری در هم افزایی پژوهشگران علوم انسانی و سینما دارد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردیبهشت ۹۸ در استان مازندران برگزار می‌شود.

/ س م

نظر شما
ارسال نظر